Jak uzyskać zezwolenie na loterię?

Nawigacja po wpisie

Nawigacja po rozdziałach:
Nawigacja po artykule:
dr Marcin Waszak
Skontaktuj się z naszym ekspertem
Napisz wiadomość: info@dudkowiak.com

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2025

Jak legalnie zorganizować loterię?

Jak legalnie zorganizować loterię?

Loterie można urządzać po uzyskaniu zezwolenia lub po dokonaniu zgłoszenia.

W odniesieniu do loterii promocyjnej nie ma wątpliwości co wyboru formy pozwolenia, ponieważ wymaga się uzyskania zezwolenia niezależnie od liczby nagród, ich wartości czy czasu trwania loterii.

Odmiennie w odniesieniu do loterii fantowej, ponieważ w tym wypadku sytuacja jest bardziej złożona. W niektórych wypadkach wymaga się uzyskania zezwolenia, a niekiedy zgłoszenia. Wybór właściwej formy zależy od wartości nagród, które można wygrać w loterii fantowej oraz podmiotu organizującego loterię.

Na czym polega różnica? Zgłoszenie urządzania loterii fantowej wymaga przedłożenia mniejszej liczby wymaganych dokumentów, a sama procedura jest zdecydowanie mniej skomplikowana. Cel zgłoszenia polega nie tylko na zawiadomieniu o urządzaniu loterii, ale głównie na zatwierdzeniu regulaminu tej gry przez organ właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego. Regulamin stanowi jeden z wielu (choć jest najistotniejszym) załączników zawiadomienia.

Punktem odniesienia jest roczna wysokość kwoty bazowej (kwoty równej kwocie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego w obwieszczeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, w 2024 kwota bazowa wynosi 7364,30 zł). Gdy wartość nagród jest mniejsza niż roczna wartość kwoty bazowej, to wystarczy dokonać zgłoszenia.

Zgłoszenie urządzania loterii fantowej jest wymagane również w, gdy:

pula wygranych jest wyższa od kwoty bazowej, ale nie przekracza 15-krotności tej kwoty (w 2024 roku – 110 464,50 zł) ale grę urządza organizacja pożytku publicznego (np. stowarzyszenie czy fundacje działające non profit).

Warto pamiętać, że organizacje pożytku publicznego nie mogą w ciągu roku kalendarzowego organizować loterii fantowych w oparciu o zgłoszenia przekraczające w ciągu roku kalendarzowego trzydziestokrotności kwoty bazowej (w 2024 roku – 220 929,00 zł).

W każdym pozostałym przypadku należy wystąpić o wydanie zezwolenia.


Jak uzyskać zezwolenie na przeprowadzenie loterii promocyjnej i loterii fantowej?

Przepisy prawa hazardowego bardzo precyzyjnie wyznaczają ścieżki procedury. Zarówno dla loterii promocyjnej, jak i loterii fantowej.

Do jakiego organu złożyć wniosek o uzyskanie zezwolenia?

Zezwolenie na urządzenie loterii promocyjnej i loterii fantowej udziela:

  • właściwy miejscowo dyrektor izby administracji skarbowej (jeżeli loteria jest ograniczona np. tylko do kilku miejscowości w jednym województwie),
  • właściwy według miejsca zamieszkania lub siedziby wnioskodawcy albo siedziby oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, albo głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej przez przedstawiciela (jeżeli loteria jest prowadzona na terenie np. kilku miast lub województw w Polsce).
  • Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Warszawie, gdy wnioskodawcą jest podmiot, który nie ma siedziby lub miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz w przypadku, gdy nie można ustalić właściwości miejscowej organu.

Jak zdobyć zezwolenie na loterie promocyjną lub fantową?

Natomiast organem właściwym dla zgłoszenia loterii fantowej jest naczelnik urzędu celno-skarbowego.

Jeżeli loteria fantowa jest urządzana na terenie właściwości kilku organów (np. loteria fantowa będzie odbywać się na terenie kilku województw), to zgłoszenie należy wysłać do naczelnika urzędu celno-skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania lub siedziby wnioskodawcy albo siedziby oddziału przedsiębiorcy zagranicznego.

W pozostałych przypadkach, gdy wnioskodawca nie ma siedziby lub miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz w przypadku, gdy nie można ustalić właściwości miejscowej organu, organem właściwym jest Naczelnik Mazowieckiego Urzędu Celno-Skarbowego w Warszawie.


Jak wygląda i ile trwa procedura uzyskania zezwolenia na urządzanie loterii promocyjnej i loterii fantowej?

Zarówno w przypadku loterii promocyjnej, jak i loterii fantowej schemat działania jest do siebie zbliżony, organy administracji skarbowej w ciągu dwóch miesięcy od otrzymania wniosku weryfikują złożone dokumenty i konsekwencji albo:

  • wydają decyzję o udzieleniu zezwolenia na urządzenie loterii promocyjnej lub decyzję w przedmiocie zatwierdzenia regulaminu loterii fantowej, pod warunkiem że są one zgodne z wymogami prawnymi określonymi w ustawie o grach hazardowych, albo
  • wzywają do uzupełnienia wniosku lub udzielenia wyjaśnień, co najczęściej będzie równoznaczne z wydłużeniem terminu na rozpatrzenie wniosku.

Warto pamiętać, że wniosek o udzielenie zezwolenia na urządzanie loterii promocyjnej należy złożyć najpóźniej 2 miesiące przed planowanym rozpoczęciem loterii, natomiast loterii fantowej 30 dni przed planowanym rozpoczęciem.


Jak długo ważne są udzielone zezwolenia?

Zezwolenie na urządzanie loterii promocyjnej i loterii fantowej udziela się na okres trwania loterii lub gry, nie dłużej jednak niż na 2 lata.


Co musi zawierać wniosek o udzielenie zezwolenia na urządzanie loterii promocyjnej i jakie dokumenty należy do niego załączyć?

Ustawa hazardowa przewiduje następujące elementy konieczne wniosku:

  1. nazwę i status prawny podmiotu występującego z wnioskiem, w przypadku spółek handlowych również numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku przedsiębiorcy zagranicznego prowadzącego działalność za pośrednictwem oddziału, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym tego oddziału;
  2. dane osobowe (imiona, nazwiska, obywatelstwo, miejsce zamieszkania, rodzaj oraz serię i numer dokumentu tożsamości) osób zarządzających podmiotem oraz reprezentujących podmiot występujący z wnioskiem;
  3. określenie obszaru, na którym planuje się urządzenie loterii;
  4. określenie czasu, w którym planuje się urządzenie loterii;
  5. bankowe gwarancje wypłat nagród;
  6. projekt regulaminu loterii;
  7. nazwa przedsięwzięcia;
  8. dokumenty potwierdzające legalność źródeł pochodzenia środków finansowych przeznaczonych na organizację loterii;
  9. aktualne zaświadczenia o niezaleganiu z zapłatą podatków stanowiących dochód budżetu państwa, należności celnych oraz składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne.

Co musi zawierać wniosek o udzielenie zezwolenia na urządzanie loterii fantowej i jakie dokumenty należy do niego załączyć?

Wniosek o udzielenie zezwolenia na urządzenie loterii fantowej zawiera:

  1. określenie rodzaju gry;
  2. nazwę i status prawny podmiotu występującego z wnioskiem, w przypadku spółek handlowych również numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku przedsiębiorcy zagranicznego prowadzącego działalność za pośrednictwem oddziału, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym tego oddziału;
  3. dane osobowe (imiona, nazwiska, obywatelstwo, miejsce zamieszkania, rodzaj oraz serię i numer dokumentu tożsamości, informacje dotyczące posiadanego wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego) osób zarządzających podmiotem oraz reprezentujących podmiot występujący z wnioskiem;
  4. określenie obszaru, na którym planowane jest urządzenie gry;
  5. określenie czasu, w którym planuje się urządzenie gry;
  6. dokładne wyznaczenie celu, na który przeznacza się dochód z urządzanej gry;
  7. określenie planowanej wielkości sprzedaży losów lub kartonów;
  8. gwarancje wypłacalności nagród;
  9. projekt regulaminu gry, w tym rodzaj przyrzeczenia publicznego;
  10. dokumenty potwierdzające legalność źródeł pochodzenia kapitału zakładowego, środków finansowych lub innego majątku przeznaczonego na urządzenie loterii fantowej lub gry bingo fantowe, a w szczególności:
    • zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o pokryciu kapitału zakładowego z ujawnionych źródeł przychodów – w przypadku akcjonariusza (wspólnika) będącego osobą fizyczną, reprezentującego co najmniej 10% kapitału zakładowego spółki, jeżeli podmiotem występującym z wnioskiem jest spółka handlowa,
    • sprawozdanie finansowe sporządzone w sposób określony w odrębnych przepisach – w przypadku akcjonariusza (wspólnika) będącego osobą prawną, jeżeli podmiotem występującym z wnioskiem jest spółka handlowa,
    • zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o pokryciu środków finansowych lub innego majątku przeznaczonego na urządzenie loterii fantowej lub gry bingo fantowe, z ujawnionych źródeł przychodów – w przypadkach innych niż wskazane w lit. a i b;
  11. aktualne zaświadczenia o niezaleganiu z zapłatą podatków stanowiących dochód budżetu państwa, należności celnych oraz składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne;
  12. ekspertyzę losów, innych dowodów udziału w grze lub kartonów, potwierdzającą zabezpieczenie przed sfałszowaniem oraz przedwczesnym odczytaniem wyniku gry, w szczególności przed prześwietleniem, otwarciem lub zdrapaniem farby ochronnej i zamknięciem lub ponownym naniesieniem farby ochronnej bez naruszenia struktury papieru;
  13. aktualne zaświadczenia, że osoby fizyczne zarządzające podmiotem oraz reprezentujące podmiot występujący z wnioskiem nie były skazane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Co musi zawierać wniosek o zezwolenie na loterię fantową?


Jakie dokumenty załączyć do zgłoszenia loterii fantowej?

Wniosek musi zawierać:

  1. określenie rodzaju gry;
  2. nazwę i status prawny podmiotu występującego z wnioskiem, w przypadku spółek handlowych również numer w Krajowym Rejestrze Sądowym, a w przypadku przedsiębiorcy zagranicznego prowadzącego działalność za pośrednictwem oddziału, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym tego oddziału;
  3. określenie obszaru, na którym planowane jest urządzenie gry;
  4. określenie czasu, w którym planuje się urządzenie gry;
  5. dokładne wyznaczenie celu, na który przeznacza się dochód z urządzanej gry;
  6. określenie planowanej wielkości sprzedaży losów lub kartonów
  7. dane osobowe (imiona, nazwiska, obywatelstwo, miejsce zamieszkania, rodzaj oraz serię i numer dokumentu tożsamości) osób zarządzających podmiotem oraz reprezentujących podmiot zgłaszający;
  8. zobowiązanie wypłacalności nagród;
  9. regulamin gry;
  10. oświadczenie o legalności źródeł pochodzenia kapitału zakładowego, środków finansowych lub innego majątku przeznaczonego na urządzenie loterii fantowej lub gry bingo fantowe;
  11. oświadczenie o niezaleganiu z zapłatą podatków stanowiących dochód budżetu państwa, należności celnych oraz składek na ubezpieczenia społeczne oraz ubezpieczenie zdrowotne;
  12. wzór losu, innego dowodu udziału w grze lub kartonu;
  13. oświadczenie osób fizycznych zarządzających podmiotem oraz reprezentujących podmiot zgłaszający, że nie były skazane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  14. oświadczenie osoby nadzorującej oraz osoby bezpośrednio prowadzącej tę grę o znajomości przepisów ustawy w zakresie loterii fantowych.

Ile kosztuję zgłoszenie lub uzyskanie zezwolenia na urządzanie loterii fantowej?

Zgłoszenie loterii fantowej nie jest związane z żadnymi kosztami. Uznaje się, że skoro cały dochód jest przeznaczany na cel społecznie użyteczny, to władze publiczne nie powinny obarczać organizatorów dodatkowymi opłatami.

Odmiennie w przypadku uzyskania zezwolenia na urządzanie loterii fantowej, w tym przypadku koszt jej urządzania wynosi równowartość kwoty bazowej, czyli 7364,30 zł.


Uwagi praktyczne związane z urządzaniem loterii

Z urządzaniem gier hazardowych wiąże się szereg obowiązków. Dla urządzania loterii szczególnie istotne są dwa poniższe, które są ze sobą ściśle powiązane, a mianowicie:

  • nakaz legitymowania się znajomością przepisów ustawy hazardowej (nakaz przejścia szkolenia) oraz
  • nakaz zarejestrowania urządzenia losującego (jeżeli mamy zamiar z niego korzystać przy wybieraniu zwycięzców loterii).

Tematyka szkoleń dotyczy przepisów o grach hazardowych i regulaminów urządzanych gier w zakresie niezbędnym do wykonywania czynności związanych z nadzorowaniem i prowadzeniem gier. Wymóg ten skierowano do:

  • osób pełniących funkcje lub stanowisko związane z nadzorowaniem gier hazardowych, w szczególności dyrektorów oddziałów, ośrodków gier oraz ich zastępców, kierowników i ich zastępców, oraz osób nadzorujących loterie fantowe, loterie promocyjne i loterie audioteksowe oraz
  • osób bezpośrednio prowadzących gry hazardowe krupierów, a także osób obsługujących, urządzenia losujące oraz automaty do gier.

W jaki sposób udowodnić, że szkolenie zostało przeprowadzone? Wystarczy zaświadczenie od podmiotu szkolącego o odbyciu kursu.

Zatem do kogo się zwrócić? Nie istnieje żaden publiczny rejestru, który skupia jednostki szkolące.

Nie jest to problem, bo nasza kancelaria przeprowadza szkolenia z urządzania i nadzorowania loterii.

W skład zespołu upoważnionego do przeprowadzenia szkoleń wchodzą:

  • adwokat (partner zarządzający) Piotr Putyra,
  • adwokat Michał Puk,
  • radca prawny dr Marcin Waszak posiadają certyfikat upoważniający do przeprowadzenia szkoleń. Ponadto Marcin Waszak obronił rozprawę doktorską z zakresu prawa hazardowego.

Jakie są zasady losowania nagród?

Losowanie losów loterii można dokonać na dwa sposoby. Pierwszy z nich ma to sposób manualny (wówczas należy zaznaczyć sposób wyłaniania zwycięzców w regulaminie loterii poprzez metodę chybił-trafił) np. w urnie lub podobnym pojemniku. Drugi sposób polega na wykorzystaniu urządzenia losującego.

Czym jest nieco enigmatyczne brzmiące urządzenie losujące? W ustawie hazardowej dość ogólnie przedstawiono definicję, wskazując, że urządzeniem tym jest: „urządzenie służące do ustalania wyników gry w loteriach pieniężnych, loteriach audioteksowych, grach liczbowych, loteriach promocyjnych i loteriach fantowych”.

Urządzeniem może być np. komputer korzystający z odpowiedniego oprogramowania. W branży głośnym echem odbił się przykład dość niecodziennego urządzenia losującego, jakim była… betoniarka. Popularne koło fortuny czy ruletka również są traktowane jako urządzenie losujące.

Dla legalnego przeprowadzenia loterii wymaga się zarejestrowania urządzenia losującego przed urządzaniem loterii, lecz wyłącznie po uzyskaniu zezwolenia na przeprowadzenie loterii fantowej lub decyzji administracyjnej zatwierdzającej regulamin gry hazardowej (tj. po zgłoszeniu organizacji loterii fantowej).

Zgłoszenia dokonuje się na urzędowym formularzu, do którego należy dołączyć m.in. oryginał albo kopię opinii jednostki badającej (instytucji badawczej niezależnej, lecz akredytowanej przy Ministrze Finansów, która zajmuje się oceną techniczną urządzeń i automatów do gier w zakresie spełnienia wymogów przewidzianych prawem).

Oznacza to, że dodatkowy czas należy wygospodarować na przekazanie np. laptopa z oprogramowaniem (aplikacją) do instytucji badającej, która przesądzi, czy warunki techniczne dla bezpiecznego przeprowadzenia loterii zostały spełnione. Uzyskanie opinii jest równie istotne, co posiadane zezwolenie czy decyzji administracyjnej.

Wniosek o zarejestrowanie urządzenia losującego należy złożyć do właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego, zgodnie z procedurą opisaną w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 8 czerwca 2017 r., w sprawie urządzeń losujących, urządzeń do gier i automatów do gier, zabezpieczenia informacji dotyczących urządzanej loterii oraz uzyskiwania, naliczania i wypłacania wygranych (Dz.U. 2021 poz. 16).

Rejestracja urządzenia jest ważna przez okres 6 lat.

Ile kosztuje rejestracja urządzenia losującego?

Rejestracja urządzenia losującego związana jest z poniesieniem opłaty, której wysokość ustalono na 50% opłaty bazowej, czyli 3682,15 zł.

Ile kosztuje rejestracja urządzenia losującego?


Dlaczego urządzenie losujące jest tak istotne?

W praktyce stosunkowo niewiele podmiotów urządzających loterie decyduje się na wybór manualnego losowania (głównie przez liczbę zgłoszeń, konieczność drukowania losów itp.), dlatego wygodniejszym i szybszym rozwiązaniem wydaje się korzystanie z tego typu urządzeń.

Bardzo poważnie podchodzi się do korzystania z urządzeń losujących, ponieważ rejestracja wiąże się z ich plombowaniem, nadaniem specjalnego numeru oraz nakazem informowania naczelnika urzędu celno-skarbowego o:

  • eksploatacji,
  • przemieszczeniu,
  • zawieszeniu lub wycofaniu z eksploatacji,
  • zniszczeniu lub kradzieży urządzenia.

Odpowiedzialność administracyjna i karnoskarbowa

Urządzanie loterii wbrew przepisom poświęconym urządzeniu losującym jest zagrożone karą pieniężną w wysokości:

200 tys. złotych w przypadku loterii promocyjnej i loterii fantowej urządzanej na podstawie zezwolenia,

10 tys. złotych w przypadku loterii fantowej urządzanej na podstawie zgłoszenia.

Poza tym każdemu urządzającemu gry hazardowe wbrew przepisom ustawy hazardowej grozi odpowiedzialność z art. 107 § 1 Kodeksu karnego skarbowego, co zagrożone jest karą grzywny, karą ograniczenia wolności lub karą pozbawienia wolności aż do 3 lat.


Co po wyłonieniu zwycięzców?

W ciągu 30 dni po zakończeniu loterii promocyjnej należy przesłać do dyrektora izby administracji skarbowej:

  • wykaz wypłaconych lub wydanych wygranych wraz z określeniem ich wartości,
  • zestawienie liczby wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.

Natomiast po zakończeniu loterii fantowej należy przekazać do naczelnika urzędu celno-skarbowego lub dyrektora izby administracji skarbowej raport z zakończenia gry. W raporcie należy przede wszystkim zawrzeć informacje o przeznaczeniu dochodu z loterii.


Jakie błędy popełniają organizatorzy loterii?

Z rokrocznego raportu poświęconego realizacji ustawy o grach hazardowych wynika, że nieprawidłowości dostrzeżone przez organy administracji skarbowej w toku kontroli podmiotów urządzających loterie promocyjne i fantowe w roku 2022 dotyczyły:

  • urządzania loterii bez zezwolenia lub zatwierdzonego regulaminu,
  • braku wymaganego pisemnego zaświadczenia o odbyciu szkolenia,
  • powiadomienia po terminie właściwego naczelnika urzędu celno-skarbowego o zmianach danych zawartych w zgłoszeniu lub w załącznikach,
  • nierzetelnego prowadzenia ewidencji wypłaconych (wydanych) wygranych,
  • braku wymaganych ewidencji,
  • powierzenia innemu podmiotowi wykonywania czynności związanych z urządzaniem loterii.
  • braku zgłoszenia niszczenia losów oraz innych dowodów udziału w grze,
  • braku zgłoszenia lub nieterminowym zgłoszeniu zmian zapisów w regulaminie,
  • braku rozliczenia loterii,
  • niezgodności liczby losów i wartości nagród z regulaminem,
  • wartości nagród poniżej wartości losu,
  • zmiany wysokości nagród w stosunku do zatwierdzonego regulaminu.

Źródło: Informacja o realizacji ustawy o grach hazardowych w 2022 r., s. 23.


FAQ – Organizacja i zezwolenia na loterie w Polsce

FAQ Organizacja i zezwolenia na loterie w Polsce

Kiedy wymagany jest wniosek o wydanie zezwolenia, a kiedy wystarczy zgłoszenie w przypadku organizacji loterii fantowej?

Wniosek o wydanie zezwolenia należy złożyć, gdy wartość puli nagród przekracza kwoty bazowej oraz nie spełnia warunków dla organizacji pożytku publicznego. W pozostałych przypadkach, gdy łączna wartość puli wygranych nie przekracza limitów, wystarczające jest zgłoszenie.

Jaki jest termin losowania nagród w loterii promocyjnej i czy można go zmienić?

Termin losowania nagród powinien być jednoznacznie określony w regulaminie zatwierdzonym na podstawie udzielonego zezwolenia. Zmiana tego terminu wymaga poinformowania właściwego organu.

Który organ odpowiada za wskazanie organu wydającego zezwolenie w przypadku loterii organizowanej w wielu województwach?

W takim przypadku wskazanie organu wydającego zezwolenie zależy od miejsca siedziby organizatora loterii fantowej lub oddziału przedsiębiorcy zagranicznego. Może to być dyrektor Izby Administracji Skarbowej lub naczelnik urzędu celno-skarbowego.

Jakie zasady prowadzenia loterii obowiązują jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej?

Jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej muszą spełnić te same warunki formalne jak osoby prawne, w tym wykazać się legalnym źródłem finansowania i zapewnieniem prawidłowości urządzania loterii.

Jakie obowiązki spoczywają na organizatorze po zakończeniu sprzedaży towarów powiązanych z loterią promocyjną?

Po zakończeniu sprzedaży towarów należy w terminie 30 dni złożyć raport do właściwego organu administracji skarbowej, obejmujący m.in. dane o wygranych oraz zestawienie zaświadczeń o wygranych.

Jakie są terminy rozpatrywania reklamacji uczestników loterii i jakie informacje musi zawierać regulamin gry?

Regulamin musi zawierać jasno określone terminy rozpatrywania reklamacji uczestników loterii. Zazwyczaj termin ten nie powinien przekraczać 30 dni od daty zgłoszenia roszczenia.

Jakie elementy musi zawierać regulamin przy organizacji loterii promocyjnej z wyłączeniem loterii promocyjnych organizowanych przez instytucje publiczne?

Regulamin powinien zawierać m.in. nazwę loterii, nazwę podmiotu urządzającego loterię, zasady przyznawania nagród, termin wydawania wygranych oraz procedurę zgłaszania roszczeń przez uczestników.

Czy można zorganizować loterię fantową lub loterię audioteksową oferując wygrane pieniężne?

Tak, można zorganizować loterię fantową lub loterię audioteksową oferując wygrane pieniężne, o ile spełnione są wszystkie wymogi formalne określone w ustawie hazardowej, a w przypadku loterii audioteksowej określa je dodatkowo odrębne rozporządzenie Ministra Finansów.

Ekspert team leader DKP Legal dr Marcin Waszak
Skontaktuj się z ekspertem
Napisz wiadomość: info@dudkowiak.com
check full info of team member: dr Marcin Waszak